Ile kosztuje zarządzanie wierzytelnościami przez rejestry długów

Wierzytelności są zmorą firm, nie tylko dlatego, że chwilą płynnością finansową, ale także dlatego, że zanim zostaną one zaspokojone trzeba odprowadzić od nich podatek cit i pit. Nie mówiąc już o wierzytelnościach wynikających na przykład z alimentów, które często są bardzo mocnym wsparciem domowego budżetu.

Z tych i innych powodów osoby fizyczne oraz przedsiębiorcy decydują się na korzystanie z usług rejestrów dłużników. Rejestry te nie tylko wpisują do swojej bazy nierzetelnych płatników, ale także świadczą wiele innych, dodatkowych usług, które mają ułatwić ściągnięcie należności.  Wyniki badań przeprowadzanych rok do roku przez rejestry długów pokazują, że po wysłaniu do dłużnika ostrzeżenia o możliwości wpisaniu na czarną listę dłużników lub tuż po jego wpisaniu spłacanych jest 8% zobowiązań. Jak widać psychologiczna motywacja jest najlepsza. Dlatego firmy prowadzące rejestry zarabiają coraz więcej.

Dla przedsiębiorców rejestry dłużników wprowadzają abonamenty, które są dużo bardziej korzystne niż pojedyncze usługi. W abonamencie takim jest określona ilość usług oraz zapytań czy wniosków o wpis, które może złożyć przedsiębiorca.  Ważne jest, że w trakcie trwania współpracy z rejestrem długów można swojego kontrahenta sprawdzać w czasie trwania współpracy nie tylko przed jej rozpoczęciem. Takie monitorowanie podmiotów jest osobną usługą i wyceniane jest indywidualnie.

Dopisywanie dłużników na czarne listy kosztuje bardzo różnie, czasami można znaleźć promocję, w której jedną pozycję można dodać już za 10 złotych, zwykle jednak kwota ta nie przekracza 100 złotych za jeden rekord.

Cennik biura informacji kredytowej jest bardziej przejrzysty. Kiedy chcemy sprawdzić informację o sobie, w zależności od tego jak bardzo dokładny ma być raport zapłacimy od 30 do 60 złotych, dodatkowo możemy zamówić raporty w języku angielskim oraz w wersji rozszerzonej oceną punktową nas jako kredytobiorców.

Jak więc widać podstawowe usługi firm prowadzących rejestry nie są specjalnie kosztowne, ale wiedza na temat kontrahentów czasami jest bezcenna.